Jak wygląda współpraca z Biurem Rachunkowym ?

Jeśli dopiero otwierasz działalność gospodarczą to:


1. Przed podpisaniem umowy:
  • a) spotkanie informacyjne w Biurze Rachunkowym, na którym ustalamy co będzie najlepsze dla Klienta w kwestii rodzaju i zakresu działalności gospodarczej, wyboru formy opodatkowania, rodzaju prowadzonej dokumentacji księgowej, skutków zatrudnienia pracowników itp., itd., wypełnienie i wysłanie wniosku do CEIDG
  • b) udajesz się do urzędu gminy i tam rejestrujesz działalność gospodarczą
  • c) jeśli zdecydowałeś się na zostanie VAT-owcem musisz złożyć do Urzędu Skarbowego zgłoszenie rejestracyjne w zakresie podatku od towarów
    i usług VAT-R


  • 2. Podpisanie umowy:
  • a) do podpisania umowy będą niezbędne następujące dokumenty:
    • tytuł prawny do lokalu, w którym zamierzasz prowadzić działalność
    • potwierdzenie nadania numeru NIP dla osoby fizycznej
  • oraz następujące dane:
    • PESEL
    • nr dowodu osobistego wraz z informacją o instytucji, która go wydała
    • imię matki i ojca
    • nazwisko panieńskie
    • adres zamieszkania, zameldowania i do korespondencji
    • nazwa kasy chorych
    • nazwa zakładu pracy, adres i telefon (jeśli zamierzamy prowadzić działalność pracując jednocześnie na etacie)
    • nr konta osobistego, jeśli chcemy aby zwrot podatku przychodził właśnie na to konto


    Jeśli prowadzisz już działalność to:


    1. Przed podpisaniem umowy:
  • a) do podpisania umowy będą niezbędne następujące dokumenty:
    • tytuł prawny do lokalu, w którym prowadzisz działalność
    • potwierdzenie nadania numeru NIP dla osoby fizycznej lub potwierdzenie nadania numeru NIP dla potrzeb podatku VAT
    • ostatni NIP
    • kopię ZFA i ostatnie DRA
    • umowę firmowego rachunku bankowego
    • potwierdzoną kopie złożenia do US informacji o wyborze formy opodatkowania na dany rok oraz o założeniu i prowadzeniu książki przychodów i rozchodów (oczywiście jeśli taką prowadzisz)

    COMIESIĘCZNA WSPÓŁPRACA


    • a) do dnia 10-tego każdego miesiąca dostarczasz do Biura Rachunkowego dokumenty księgowe
    • b) Biuro Rachunkowe przekazuje Ci informację o kwotach do ZUS, które w zależności od tego, czy zatrudniasz pracowników należy opłacić do 10 (nie zatrudniasz) lub do 15 (zatrudniasz)
    • c) do 20 (przeważnie ok. 18) otrzymujesz drogą e-mail informację z kwotami do US z tytułu podatku dochodowego (płatność do 20) i VAT (płatność do 25)

    Zapraszamy!